Anvelopele uzate nereutilizabile reprezintă deşeuri cu excelente proprietăţi mecanice care sunt disponibile în cantităţi semnificative în multe ţări.
Pneusol® presupune asocierea a două elemente: anvelope uzate nereutilizabile („pneu”) şi pământ („sol”) fie el natural, artificial sau umplutură din alte deşeuri. Această asociere nu numai că valorifică volume însemnate de anvelope uzate nereutilizabile, dar pământul rezultat („tyresoil”) este unul cu proprietăţi mecanice superioare.
Pneusol® a fost brevetat în 1974 de Dr. Ing. Long Nguyen Thanh de origine vietnameză în cadrul „Laboratoire Central des Ponts et Chaussees” din Paris şi a fost larg aplicat după 1982 pentru sute de lucrări în Franţa, Algeria, Marea Britanie, Canada şi chiar în România.
Lucrările de construcţii civile care recurg la acest procedeu presupun realizarea de:
• structuri de sprijin cu pante mari (pereţi antiavalanşă sau pentru a împiedica alunecarea terenurilor)
• umpluturi uşoare (rambleuri, taluzuri, teren de fundare) ce diminuează cu până la 40 % presiunile directe
• sisteme de siguranţă pentru maluri, diverse aplicaţii militare etc.
Beneficii Pneusol®
- Costuri reduse de taluzare și/sau indiguire datorită înlocuirii betonului și/sau a altor materiale folosite în acest scop cu deșeuri de anvelope uzate
- Se asigură aceeași durabilitate și stabilitate în timp ca și prin folosirea metodelor și produselor clasice de taluzare deoarece cauciucul vulcanizat din anvelope are o perioadă extrem de lungă de auto-degradare.
Bibliografie / Mai multe detalii:
A. Boulebnane, P. Larel, N. T. Long – „Bearing Capacity of Pneusol”, Xth Danube-Europeean Conference of Soil Mechanics and Foundation Engineering, Romania 1995, disponibilă la http://www.docstoc.com/docs/44746981/ BEARING-CAPACITY-OF-PNEUSOL